foto E.L.S effectief leren specialist
logo E.L.S. effectief leren specialist

Bij de begeleiding volgt E·L·S het cyclisch karakter van het Handelings Gericht Werken. Lees meer

 

Bij de begeleiding is het voornaamste doel dat het kind als een raket omhoog schiet met zijn / haar vorderingen.

 

Stap 1  Het intakegesprek

Na het eerste telefonische of e-mailcontact met ouders plant E·L·S zo snel mogelijk een intakegesprek. Dit gesprek kan plaatsvinden met of zonder het kind erbij.

Tijdens het intakegesprek maken we kennis met elkaar en bekijken we de mogelijkheden van begeleiding door E·L·S. We formuleren de hulpvraag.

Stap 2  Het didactisch onderzoek

Het didactisch onderzoek kan bestaan uit toetsen en/of diagnostische gesprekken. Als er een recent didactisch onderzoek beschikbaar is, zal E·L·S daarmee werken. De school of het onderzoeksbureau kan deze gegevens verstrekken aan de ouders.

 

Stap 3  Het handelingsplan

De bevindingen van het onderzoek leiden tot een handelingsplan. Hierin staan het niveau van het kind, de doelstellingen en de aanpak. Ieder kind is uniek en voor ieder kind maakt E·L·S een handelingsplan op maat. Meestal wordt gewerkt in periodes van tien lessen.

 

Stap 4  De evaluatie

De voortgang van het kind wordt aan het eind van de periode aan de hand van dit plan geëvalueerd. Dan volgt een evaluatiegesprek met de ouders. E·L·S geeft in dit gesprek een advies.

,,

Een appje van de moeder van Floor tijdens de zomervakantie:

'Floor heeft al een paar keer gevraagd waar jij bent en wanneer je haar weer komt halen. Ze heeft ook aangegeven, dat ze het erg leuk en fijn vindt om naar jou toe te gaan. Ik ben blij dat te horen. Het is voor mij een geruststelling, dat ze bij jou zo veel plezier krijgt in het leren.'

,,

foto E.L.S effectief leren specialist
logo E.L.S. effectief leren specialist
foto E.L.S effectief leren specialist
logo E.L.S. effectief leren specialist

Bij de begeleiding volgt E·L·S het cyclisch karakter van het Handelings Gericht Werken. Lees meer

 

Bij de begeleiding is het voornaamste doel dat het kind als een raket omhoog schiet met zijn / haar vorderingen.

 

Stap 1  Het intakegesprek

Na het eerste telefonische of e-mailcontact met ouders plant E·L·S zo snel mogelijk een intakegesprek. Dit gesprek kan plaatsvinden met of zonder het kind erbij.

Tijdens het intakegesprek maken we kennis met elkaar en bekijken we de mogelijkheden van begeleiding door E·L·S. We formuleren de hulpvraag.

 

Stap 2  Het didactisch onderzoek

Het didactisch onderzoek kan bestaan uit toetsen en/of diagnostische gesprekken. Als er een recent didactisch onderzoek beschikbaar is, zal E·L·S daarmee werken. De school of het onderzoeksbureau kan deze gegevens verstrekken aan de ouders.

 

Stap 3  Het handelingsplan

De bevindingen van het onderzoek leiden tot een handelingsplan. Hierin staan het niveau van het kind, de doelstellingen en de aanpak. Ieder kind is uniek en voor ieder kind maakt E·L·S een handelingsplan op maat. Meestal wordt gewerkt in periodes van tien lessen.

 

Stap 4  De evaluatie

De voortgang van het kind wordt aan het eind van de periode aan de hand van dit plan geëvalueerd. Dan volgt een evaluatiegesprek met de ouders. E·L·S geeft in dit gesprek een advies.